2008年4月3日木曜日

THE GIGS OF X JAPAN WAS SO EXCITING!! - X JAPANのライブは最高でした!!

I went to TOKYO DOME on March 28 and 30, because the gigs of X JAPAN was held.
On March 28, because my seat was B-10, Arena seats, was 100 meters (109yard) away from the stage and 10 meters (10 yard) away from the Elevated runway, my hands were trembling when I got a ticket.
The first day, I have a mixture of different feelings.

I’ve been a fan of X JAPAN for 17 years, and I had thought that I can’t watch their gigs any more, so I was very sad.....
"IS THE GIGS REALLY HELD?"
"CAN YOSHIKI PLAY THE DRUMS?" (because he is 43 years old)
"WHAT WILL HAPPEN WHEN THE SHOW STARTS"

The gigs should be started at 6:30p.m. but started at 8:40p.m. TOKYO DOME is permited to use until 10:00p.m. so YOSHIKI asked them to delay the close time. The show was finished at 10:50. They played 8 songs, some said "the number of the songs are very few", but I was veeeery satisfied. It was soooo nice show.

On March 30, the gig was held for 3 hours 30 minutes. I’ve heard "X", "Endless Rain", "ORGASM" etc... on live performance for the first time, so I was veeeery touched.

Everybody in the world, you should listen their songs once. Maybe you are attracted their songs.

I’m looking forward their activities from now :)

+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+
3月28日・29日・30日と行われたX JAPANのライブに参加してきました。
僕は28日と30日の2日間見てきたのですが、28日が座席はアリーナのBブロック10とステージから100メートル、花道から10メートルと最高の座席で、チケットをゲットしたとき、手が震えるほどでした(2階席か1階席だろうと思っていたのと、17年越しの念願のライブだったので)。
初日は、いろいろな思いが交錯していました。
今までのXに対する思い、この10年間の切ない思いをしてきたこと、本当に復活するのだろうか、YOSHIKIは43歳にしてあのドラミングができるのか、ショーが始まったとき自分はいったいどうなるのだろう。。。
会場が2時間ほど遅れ、雨の中たたずんでいましたが、10年間待った、、、というか、解散してもう永遠に彼らとともに過ごす時間などありえないのだと諦めていたことからすれば、なんでもないことでした。
18:30スタートのはずが、20:50スタートとなり、終了が22:40頃。演奏時間も1時間50分と短かったので、正直、終わった瞬間は唖然としましたが、何より彼らの復活と、彼らを生で見れたことが僕にとって幸せだったので贅沢な気持ちはありませんでした。
29日の内容がとてもよく、少々、切ない気持にもなりましたが、しかし、あとで28日の事情がわかったことと、加えて、あの初日に味わった気分は本当の復活初日にしか味わえないこと、あの瞬間が歴史的瞬間だったこと、曲目が少ないながらSilent JealousyやArt Of LifeやSay Anythingなど、その日しか聞くことのできない曲目があったこともあって、何よりも最高な1日でした。
30日もまた素晴らしいライブでした。ほぼ予定通り開演、22:00近くまで開催され、DVDで見るような充実した中身のライブでした。はじめてのXジャンプ、ENDLESS RAINによるアンコール、スタンド席のウェーブ、ORGASMの掛け声、YOSHIKIのドラムソロ、もう2度と見れない、自分が体験できないと思っていたことが目の前にある喜びを再び味わいました。席は2階席の最後尾から見ていたのですが、とてもきれいでした。照明がまた素晴らしく、スタンド・アリーナ問わず、ペンライトが輝き、そこにいた5万人もの人の思いが一つになっている様は、忘れられない思い出となりました。
彼らの今後の活動がとても楽しみです。